Tidligere udstillinger

” Dyreliv "

Udstilling med gruppen ” Dyreliv” 12. Februar- 19. Marts 2017

I det tidlige forår vil man på Annaborg kunne opleve en udstilling med gruppen  ”Dyreliv”, som har eksisteret siden 2012. Gruppens medlemmer er professionelt udøvende kunstnere, hvor dyret er motivbærende.

7 billedkunstnere og 6 billedhuggere vil fylde rummene på Annaborg med deres værker.

Allerede udenfor vil man møde billedhugger Marianne Seidenfadens store skulptur ”Ulven Kommer” Ulven er ca, 1½ meter høj og 1,70 cm lang og udført i jern.

Når man bevæger sig indenfor vil man se en mangfoldighed af dyr i alle genrer, med æstetiske greb, teknikker, materialer og udtryk, der med en intensitet og kunstnerisk gennemslagskraft gør denne udstilling meget seværdig. Her er dyr fremstillet efter direkte iagttagelse, til det mere løsslupne og fantasifulde. De besøgende vil kunne møde værker, der  illustrerer , både vores hjemlige dyr og de vilde dyr fra savannen.

Gruppen har tidligere udstillet på Æglageret i Holbæk, Gimsinghoved Kunst og Kulturcenter i Struer, Dronninglund Kunst og Kulturcenter samt Pakhuset i Nykøbing Sjælland.

Medlemmerne i gruppen er medlemmer af så forskellige forbund som : Billedkunstnernes Forbund, Danske Kunsthåndværkere, Kvindelig Kunstnersamfund; Kunstnersamfundet, Dansk Billedhuggersamfund, Danske Billedkunstneres Fagforening, tegnerne og Danske grafikere.

Så glæd dig til et hus fuld af dyr.

De udstillende kunstnere er:

Tegner og maler Anne Gyrite Schutt

Skulptør og tegner Dorthe Kudsk Harbo

Billedhugger Elna Christiansen

Maler Flemming H

Billedkunstner Gina Hedegaard Nielsen

Billedkunstner Hanne Galschiøt

Skulptør og keramiker Trine Guld

Billedhugger Lise Ring

Billedkunstner Lone Schøitz Nielsen

Billedhugger Marianne Seidenfaden

Billed- og installationskunstner/papirmager Marie Falkenberg Mortensen

Tegner, Maler Steen Malberg

Tegner og grafiker Tove Møller

Se mere på www.dyreliv-kunst.dk

Kunsthuset Annaborg begyndte det nye år 2017 med fire spændende kunstnere:

Per Buk, Ann-Kerstina Nielsen, Mogens Kischinowsky og Joseph Salamon. Alle fire med mange udstillinger bag sig, både i Danmark og i udlandet. Vi glæder os til at vise deres værker: malerier, skulpturer, litografier og grafik.

Grundtvigs Højskole viser malerier tegninger og fotos lavet af eleverne i skolens værksteder. Der vil blive vist både

øvelser og mere færdige værker så publikum kan få indsigt i hvordan der arbejdes i værkstederne på Grundtvigs Højskole, Hillerød.

Der vil også være billeder fra fotolæreren Sofie Amalie Klougart, Uddannet fotojournalist fra Danmarks Medie- og journalisthøjskole og Kræsten Krum Byskov, underviser i tegning og maleri, der lige har udgivet bogen "Croquis tegning. Maleri."

Også elever fra Harløse skole udstiller på Annaborg. Harløse Skole er en skole for børn med autisme.

Børn fra I-klassen udstiller bl.a. værker der tidligere har været vist på Hillerød Rådhus. Det er parafraser med hovedmotivet hanen Preben. De arbejder med mange udtryksformer: Foto, tegning og farvelægning, papirmosaikker og ”land art”.

Martin Moxness, der er tidligere elev på skolen, udstiller fotografier. Martin er 25 år og har studeret analog fotografi på Egå Højskole og taget grundforløbet på fotograflinien på Medieskolen i Viborg. Han er meget optaget af ”urban exploring” og har ligeledes tidligere udstillet sine spændende fotografier bl.a. på Hillerød Rådhus.

FACE VALUE

Ansigter og Artmoney

En udstilling af Lars Christian Kræmmer, som er uddannet i fine arts fra Emily Carr University of Art and Design i Vancouver/Canada.

2017 markerer 20-års jubilæum for ARTMONEY – en global, alternativ valuta af original kunst opfundet af Lars Christian Kræmmer i 1997. Det fejres med den hidtil største udstillingen af Kræmmers store portrætter, som vises på stueplan, mens ARTMONEY fra forskellige kunstnere udstilles på førstesalen. Den fælles titel på udstillingen er sammensat af portrætterne og pengesedlerne: FACE VALUE.

Verden i Akvarel - World Wide Watercolour

Danmarks første internationale akvareludstilling finder sted på Annaborg i sensommeren. Udstillingstitlen er Verden i Akvarel - World Wide Watercolour.

Aldrig før har der været en så bred international akvareludstilling på dansk grund. Publikum vil få mulighed for at se værker af 32 kunstnere fra Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island, Tyskland, England, Spanien, Belgien, Nederlandene, Serbien, Thailand og Canada. Udstillingen er sammensat, så den viser stor variation i såvel udtryk som motiver, teknikker og størrelser. I alt udstilles mere end 125 værker i alt på to etager.

Kunstnerne er, i alfabetisk orden:

Annette Bryne-Ingrid Buchtal-Austin Corcoran-Anet Duncan-Per Henrik Eriksson-La Fe-Graham Flatt-Lilianne Goossens-Marianne Gross-Lars Holm-Leila Hunter-Margaretha Jansson-Hanne Julie Johansen-Karin Keane-Inge Mette Kirkeby-Arto Korhonen-Lars Kruus-Jónina Magnúsdottír-Jan Min-Derek Mundell-Peter Vilhelm Nielsen-Maija Närhinen-Endre Penovac-Lars A Persson-Jonas Pettersson-Esther Sarto-Måns Sjöberg-Mona Sloth-Hazel Soan-Monique Tevenie-Elizabeth Tyler-Piet van Leuven.

Mange af de udstillende kunstnere vil rejse til Hillerød for at deltage i åbningen den 19. august kl. 14.00 til 16.00 på Annaborg, hvor alle er velkomne.