Verden i Akvarel - World Wide Watercolour

Danmarks første internationale akvareludstilling finder sted på Annaborg i sensommeren. Udstillingstitlen er Verden i Akvarel - World Wide Watercolour.

Aldrig før har der været en så bred international akvareludstilling på dansk grund. Publikum vil få mulighed for at se værker af 32 kunstnere fra Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island, Tyskland, England, Spanien, Belgien, Nederlandene, Serbien, Thailand og Canada. Udstillingen er sammensat, så den viser stor variation i såvel udtryk som motiver, teknikker og størrelser. I alt udstilles mere end 125 værker i alt på to etager.

Kunstnerne er, i alfabetisk orden:

Annette Bryne-Ingrid Buchtal-Austin Corcoran-Anet Duncan-Per Henrik Eriksson-La Fe-Graham Flatt-Lilianne Goossens-Marianne Gross-Lars Holm-Leila Hunter-Margaretha Jansson-Hanne Julie Johansen-Karin Keane-Inge Mette Kirkeby-Arto Korhonen-Lars Kruus-Jónina Magnúsdottír-Jan Min-Derek Mundell-Peter Vilhelm Nielsen-Maija Närhinen-Endre Penovac-Lars A Persson-Jonas Pettersson-Esther Sarto-Måns Sjöberg-Mona Sloth-Hazel Soan-Monique Tevenie-Elizabeth Tyler-Piet van Leuven.

Mange af de udstillende kunstnere vil rejse til Hillerød for at deltage i åbningen den 19. august kl. 14.00 til 16.00 på Annaborg, hvor alle er velkomne.

Graham Flatt, Canada

Jan Min, Netherlands

Lars A. Persson, Sverige

Rundvisning på Annaborg på Kulturnatten.

På Kulturnatten fredag den 22. september er der rundvisning ved Marianne Gross. Marianne Gross er kurator på udstillingen ”Verden i akvarel” og vil med udgangspunkt i nogle af de udstillede værker fortælle om akvarel generelt og om kunstnernes tanker bag værkerne. Rundvisningerne finder sted kl. 19.00 og 20.00. Hver rundvisninger varer knapt en time.

Der er gratis adgang og der er ingen tilmelding.

Kulturhuset Annaborg er åbent fra kl. 12.00 til kl. 21.00 den 22. september.

Endre Penovac, Serbien