FACE VALUE

Ansigter og Artmoney

En udstilling af Lars Christian Kræmmer, som er uddannet i fine arts fra Emily Carr University of Art and Design i Vancouver/Canada.

2017 markerer 20-års jubilæum for ARTMONEY – en global, alternativ valuta af original kunst opfundet af Lars Christian Kræmmer i 1997. Det fejres med den hidtil største udstillingen af Kræmmers store portrætter, som vises på stueplan, mens ARTMONEY fra forskellige kunstnere udstilles på førstesalen. Den fælles titel på udstillingen er sammensat af portrætterne og pengesedlerne: FACE VALUE.

Gå på opdagelse mellem ansigter, former og farver og søg efter de værdier, som gør livet værd at leve.

Artmoney er et kunstprojekt startet af Lars Kræmmer. Lars Kræmmer siger:

Da jeg opfandt ARTMONEY i december, 1997, havde jeg ingen anelse om, at det skulle udvikle sig til en global, alternativ valuta.

Artmoney er "pengesedler" på 18x12 cm, der er skabt af registrerede Artmoney-kunstnere.

Værdien af en artmoney svarer til 200 danske kroner, hvilket er fastsat i reglerne "the 7 rules." De syv regler indeholder et regelsæt, som skal overholdes af Artmoney  kunstnere - f.eks. at alle værker skal være originale, håndlavet, at værdien er fastlagt til 200 danske kroner, at de kun kan veksles til penge ved salg og kan anvendes som betalingsmiddel i alle registrerede Artmoney forretninger.

Artmoney kan bruges som et alternativt betalingsmiddel ved køb af kunst hos de registrerede Artmoney-kunstnere samt i nogle forretninger og virksomheder i Danmark og rundt om i verden.

For at blive registreret Artmoney-kunstner skal man udfylde en registreringsformular og betale for et års medlemskab på: www.artmoney.org. Alle mennesker kan blive Artmoney-kunstnere.

Projektet er internationalt med deltagelse af kunstnere fra en lang række lande og Artmoney er blevet udstillet i en lang række nationale og internationale sammenhænge.

Find mere info på:

www.kraemmer.dk

www.artmoney.org

Lars Christian Kræmmer

Udstillingen vises fra 6. juli, sidste udstillingsdag 13. august. Fernisering 8. juli kl. 14.00.