Grundtvigs Højskole viser malerier tegninger og fotos lavet af eleverne i skolens værksteder. Der vil blive vist både

øvelser og mere færdige værker så publikum kan få indsigt i hvordan der arbejdes i værkstederne på Grundtvigs Højskole, Hillerød.

Der vil også være billeder fra fotolæreren Sofie Amalie Klougart, Uddannet fotojournalist fra Danmarks Medie- og journalisthøjskole og Kræsten Krum Byskov, underviser i tegning og maleri, der lige har udgivet bogen "Croquis tegning. Maleri."

Også elever fra Harløse skole udstiller på Annaborg. Harløse Skole er en skole for børn med autisme.

Børn fra I-klassen udstiller bl.a. værker der tidligere har været vist på Hillerød Rådhus. Det er parafraser med hovedmotivet hanen Preben. De arbejder med mange udtryksformer: Foto, tegning og farvelægning, papirmosaikker og ”land art”.

Martin Moxness, der er tidligere elev på skolen, udstiller fotografier. Martin er 25 år og har studeret analog fotografi på Egå Højskole og taget grundforløbet på fotograflinien på Medieskolen i Viborg. Han er meget optaget af ”urban exploring” og har ligeledes tidligere udstillet sine spændende fotografier bl.a. på Hillerød Rådhus.

Frederiksværksgade 2A

hillerodkunstforening.dk