13. januar til 20. februar

Kunstgruppen RUST blev stiftet i foråret 2020 og er en gruppe kunstnere, alle med forskellige baggrunde der har mødt hinanden gennem deltagelse på kunstmesser og ved galleri udstillinger, hvoraf flere har udstillet sammen i årevis. Gruppen består af følgende kunstnere:

Billedkunstner Gitte Skovmand fra Odense. Gitte er foruden billedkunstner, kunstpædagog også underviser. Hun har deltaget i adskillige kunstprojekter, illustreret flere udgivelser og deltaget i censurerede udstillinger. I øjeblikket arbejder hun på en stor udsmykningsopgave for Odense Kommune i Vollsmose.

Kunstner Kathrine van Godt fra Nordjylland er kendt for sine PIG-ART, de vidunderlige grise der med Kathrines sikre sans for farver og med stor kreativitet skabes og fremstår helt unikke, skulpturelle og alle individuelt. Kathrine arbejder ligeledes med maleriet hvor spændende teksturer skaber stor stoflighed. Kathrine viser både maleri og skulpturer på udstillingen.

Billedkunstner Robert Røssell arbejder med maleriet og tegning, ofte mixet med collage. Omdrejningspunktet i Robert Røssells billeder er naturelementerne, stoflighedskontraster og rytmen i form, linje og streg. Robert Røssell har desuden en baggrund som underviser med afsæt fra Danmarks Designskole.

Henrik Dencker og Sonny Schneider, begge udøvende kunstnere og galleriejere står bag galleriet DENCKER+SCHNEIDER som havde til huse på Frederiksberg, men som nu går ind i

sin 7. sæson i Berlin.

Henrik Dencker arbejder med maleriet hvor ikoner i pop art præsenteres i en stilsikker farvesætning og genkendeligheden er stor. TINTIN’ universet er Henrik Dencker’s foretrukne.

Sonny Schneider vil på udstillingen på Sluseholmen vise tegninger og for første gang skulpturer i stentøj, De har været undervejs det seneste år. Sonny Schneider’s univers har ofte en del humoristiske aspekter, mixet med det groteske. Begge kunstnere står bag flere udsmykningsopgaver herunder Byens Hegn for Metro selskabet.

Billedkunstner Michael Grønlund har en baggrund som grafisk designer fra Akademiet for fri og merkantil kunst, har arbejdet med det abstrakte univers stort set hele livet og udstillet sine lærreder i store dele af hele verden. Michael Grønlund har indenfor de seneste år, sideløbende arbejdet med et mere grafisk udtryk i sine værker, så de står stærkt og kraftfulde. Et udtryk han høster stor anerkendelse for.

24. februar til 27. marts

SÆRSYN OG TVÆRSYN

- farve, form og regler

På udstillingen viser en gruppe på 6 kunstnere, som har ligheder inden for det abstrakte univers og den systematiske fremgangsmåde deres værker. Mange af deltagerne arbejder med farven som et gennemgående element og med

et formsprog, hvor stoflighed og materialets karakter har stor betydning. Metodikken og dens efterfølgende

konsekvens frigør ressourcer til at lege, reflektere eller transformere.

Deraf titlen SÆRSYN OG TVÆRSYN – fra den lillebitte og særlige detalje til det store kig igennem og på tværs.

De deltagende kunstnere er Astrid Espenhain, Bjørn Colstrup, Christine Lyhne, Gitte Mørk, Henriette Dan Bonde og Janne Mikkelsen, og alle er uddannede på Kunstskolen Spektrum, København.